Tess, sateliti ne kerkim te planeteve te banueshem

Tess është sateliti  i cili përfaqëson kërkuesin më të ri të NASA-s për botën e panjohur. Sateliti, i cili mendohet se do të niset këtë muaj, do të shkojë atje ku nuk ka shkuar më parë  Kepler dhe të krijojë udhëzuesin e vet në galaktikë.

Jo më herët se 6:32 të mëngjesit më 16 prill, një anije  kozmike e njohur si Sateliti i Transmetimit të Ekzoplaneteve ose Tess, i mbushur me kamera dhe ambicie, do të ngjitet në një raketë SpaceX Falcon 9 në një shkëlqim tymi dhe zjarri duke u bërë pjesë e  një qëndrim të gjatë midis Hënës dhe Tokës.Atje do te kaloje te pakten dy vitet e ardhshme duke skanuar qiellin për planete të banueshme. Tess është përpjekja e fundit për  të tentuar tu përgjigjen pyetjeve që kanë intriguar njerëzit për mijëvjeçarë dhe kanë dominuar astronominë për tre dekadat e fundit: a jemi vetëm? A ka  planete të tjera te banueshëm? Dëshmia e një mikrobi  të vetëm kudo tjetër në galaktikë do të shkaktojë shkencë.

Jo shumë kohë më parë, astronomët nuk e dinin nëse kishte planete jashtë sistemit tonë diellor ose, nëse do ta dinin një gjë  të tillë , a do të mund të gjendeshin ato ndonjëherë. Por duke filluar me zbulimin e vitit 1995 të një planeti që rrethon yllin e ngjashëm me diellin, ka pasur një revolucion. Dhe kështu pishtari është kaluar. Tashmë është puna e Tess për të gjetur ato planete që ndodhen pranë  tokes, ato të afërta mjaftueshëm për tu vëzhguar me teleskopë, apo edhe për tu vizituar nga një robot ndëryjor.

Planifikuesit e misionit thonë se ata përfundimisht presin të katalogojnë 20,000 kandidatë të rinj të ekzoplanetëve të të gjitha formave dhe madhësive. Në veçanti, ata kanë premtuar  të dalin  me masat dhe orbitat e 50 planeve të reja që janë më pak se katër herë më të mëdha se Toka. Në krye të anijes kozmike  janë katër kamera të vogla,secila me një fushë pamje prej 24-shkallë, një shtrirje  e  qiellit afërsisht në madhësinë e konstelacionit të Orionit.

George Ricker, një studiues i MIT dhe udhëheqës i ekipit Tess, pret të gjejë rreth 500 planete me madhësi tokësore brenda 300 vjetëve të dritës këtu, mjaft afër për një gjeneratë të ardhshme të teleskopëve në terren dhe në hapësirë  për të shqyrtuar për habitate të banueshme - ose ndoshta edhe banorë. Por do të ketë më shumë se planete në univers, sipas Tess.  Ashtu si Kepler, Tess do të ndjekë ato planete duke monitoruar dritën nga yjet dhe duke zbuluar rëniet e lehta në horizont , çarjet momentale që tregojnë se një planet ka kaluar para yllit të tij.

Kamerat do të përqëndrohen në vëzhgimin e  seksioneve të afërta për 27 ditë në një kohë, dhe pastaj të kalojnë në vendin  tjetër. Gjatë vitit të parë, hulumtuesit do të studiojnë të gjithë hemisferën jugore të qiellit; në vitin e dytë, ata do të përshkojnë së bashku zonen veriore te qiellit. Nëse misioni zgjatet për më shumë se dy vjet, këto do të përsëriten.

Ricker dhe kolegët e tij kanë përgatitur një listë prej 200,000 yjesh të afërt, shkëlqimi i të cilëve do të matet dhe raportohet çdo dy minuta në atë që ata e quajnë modalitetin e pullës postare të anijes. Ndërkohë, imazhet e të gjithë skajeve të qiellit do të regjistrohen çdo gjysmë ore. Për të filluar aventurën e tij të shkëlqyer, Tess do të niset në një orbitë jashtëzakonisht të çuditshme që e shoqëron satelitin gjithë rrugës për në hënë, si pikën e saj më të largët.