Secondary Adv

Shqiptarët dhe turistët shpenzuan 800 mln euro në bare e restorante më 2023

Çmimet më të larta dhe fluksi i turistëve po rrit me shpejtësi qarkullimin e të ardhurave në bizneset e shërbimit ushqimor “ Catering dhe restorante, bare etj”.

Çmimet dhe turistët, faktorët kryesorë të rritjes

Çmimet më të larta dhe fluksi i turistëve po rrisin me shpejtësi të ardhurat e bizneseve të shërbimit ushqimor, që përfshijnë “Catering”-un, restorantet, baret dhe njësi të tjera të ngjashme.

 

Sipas të dhënave të INSTAT, në vitin 2023 të ardhurat e sektorit arritën në 80,7 miliardë lekë (rreth 800 milionë euro), me një rritje vjetore prej 17%. Fitimet neto për të njëjtin vit ishin 13,8 miliardë lekë, ose 17% e xhiros totale.

 

Trendi afatgjatë dhe ndikimi i turizmit

Të ardhurat e këtyre bizneseve kanë shënuar rritje të qëndrueshme gjatë dekadës së fundit, me përshpejtim të dukshëm pas vitit 2017, kur turizmi u zhvillua intensivisht, veçanërisht në zonat bregdetare.

 

Pandemia e viteve 2020-2021 solli rënie të ndjeshme për shkak të masave kufizuese, por në 2022 dhe 2023 sektori u rikthye në rritje të shpejtë.

 

Dy arsye kryesore të rritjes

1.Rritja e numrit të turistëve – Çdo vit, Shqipëria po pret më shumë vizitorë, duke zgjeruar kërkesën për shërbime ushqimore.

 

2.Rritja e çmimeve – Pas pandemisë dhe luftës në Ukrainë, çmimet e ushqimeve u rritën ndjeshëm. Në 2023, inflacioni në grupin e ushqimeve ishte mbi 13%. Pjata me bazë mishi, një pikë e fortë e kuzhinës shqiptare, pati rritjen më të lartë të çmimit.

 

Konsolidimi i bizneseve dhe punësimi

Pavarësisht rritjes së të ardhurave, numri i bizneseve në sektor ra midis viteve 2019 dhe 2023, për shkak të konsolidimit të rrjeteve të mëdha dhe mbylljes së bareve të vogla në zonat rurale, të prekura nga tkurrja e popullsisë.

 

Punësimi në sektor u rrit me vetëm 2,3% në vitin 2023 krahasuar me 2022, duke treguar se rritja e qarkullimit nuk është shoqëruar me zgjerim të ndjeshëm të fuqisë punëtore.

 

Perspektiva për 2024-2025 dhe potenciali i turizmit gastronomik

Të dhëna indirekte tregojnë se rritja e të ardhurave ka vazhduar edhe në 2024-2025. Çmimet e restoranteve në Shqipëri mbeten më të ulëta se në Europën Perëndimore, ndërsa kuzhina shqiptare, një kombinim recetash mesdhetare dhe vendase, po tërheq gjithnjë e më shumë turistë.

 

Kuzhina shqiptare, ende e pazbuluar në shkallë të gjerë, përfshin ndikime osmane, italiane dhe ballkanike, duke ofruar një përvojë autentike e të pakomercializuar në krahasim me vendet e tjera të Mesdheut. Emigrantët dhe sipërmarrësit kanë sjellë një miks recetash të njohura si pizza e pasta italiane, sufllaqe greke dhe qofte turke, duke e pasuruar ofertën kulinare.

 

Turizmi gastronomik është në rritje, por zhvillimi i mëtejshëm i sektorit kërkon:

-Standardizim më të madh në shërbim

-Trajnime profesionale për stafin

-Promovim të fuqishëm të ushqimit tradicional shqiptar /Monitor(https://monitor.al/shqiptaret-dhe-turistet-shpenzuan-800-milione-euro-ne-bare-e-restorante-me-2023/)


Më të lexuarat