BSH kërkon tavan për interesat e kredive konsumatore nga jo-bankat, synohet përgjysmimi
Banka e Shqipërisë i propozon Ministrisë së Ekonomisë një tavan ligjor për interesat e kredive konsumatore nga institucionet jo-bankë.
Çfarë propozohet
Banka e Shqipërisë ka kërkuar vendosjen e një tavani për interesat e kredive konsumatore që ofrohen nga institucionet financiare jo-bankë. Propozimi parashikohet të futet në ligjin e ri “Për Mbrojtjen e Konsumatorit”, i cili është në fazë reflektimi pas konsultimit publik, me qëllim uljen e kostove dhe mbrojtjen nga abuzimet, sidomos për kreditë deri në 200 mijë lekë. Sipas bankës qendrore, nëse kufiri ligjor miratohet, interesat do të përgjysmohen.
Si funksionon sot tavani rregullator
Aktualisht, BSH kufizon interesat për kreditë konsumatore të institucioneve jo-bankë përmes normës maksimale të interesit, rregullore që hyri në fuqi në janar 2022 dhe rishikohet çdo gjashtë muaj. Si pasojë, interesi maksimal për hua deri në 200 mijë lekë ka rënë nga 171.41 për qind në fillim të vitit 2022 në 62.20 për qind në korrik 2025 (në fuqi deri në fund të 2025-ës). Për një hua prej 100 mijë lekësh, vlera maksimale e kthimit është 162 mijë lekë.
Nivelet aktuale të interesit
Për kreditë konsumatore mbi 200 mijë deri në 600 mijë lekë, interesi maksimal është 35.21 për qind; për 600 mijë deri në 2 milionë lekë, 14.93 për qind; dhe për 2 deri në 10 milionë lekë, 12.02 për qind. Vendimi për të vendosur normën maksimale u mor në vitin 2021 dhe u aplikua nga 2022-i, pas rasteve të abuzimeve nga institucionet jo-bankare me interesa shumë të larta, deri rreth 300 për qind para kufizimit.
Penalitetet dhe NËI
BSH rikujton detyrimin për respektimin e rregullores mbi penalitetet: shuma e penaliteteve nuk mund të kalojë 30 për qind të kësteve të papaguara. Norma Efektive e Interesit përfshin të gjitha kostot që paguan kredimarrësi (interes, komisione, mirëmbajtje llogarie kur është e detyrueshme, prim sigurimi, etj.).