Kompanitë e trageteve paralajmërojnë rritje çmimesh të biletave me 2 euro
Vendosja e tarifës së re prej 200 lekësh për çdo pasagjer që udhëton me kompani ajrore, detare dhe tokësore pritet të sjellë rritje të çmimit të biletave me të paktën 2 euro.

Kompanitë e trageteve janë të parat që paralajmërojnë reflektimin e menjëhershëm të kësaj kostoje tek udhëtarët.
Tarifa e re, ndikim në çmimin e biletave
Sipas vendimit të miratuar nga qeveria, çdo kompani që transporton pasagjerë, përfshirë linjat ajrore, detare dhe tokësore, do të paguajë një tarifë prej 200 lekësh për çdo udhëtar. Kjo tarifë lidhet me transmetimin e të dhënave në Sektorin e Inteligjencës së Udhëtarëve (SIU), një strukturë e re që do të menaxhohet nga Drejtoria e Përgjithshme e Policisë së Shtetit.
Kompanitë detare, veçanërisht ato që operojnë në linjat ndërkombëtare me tragete, kanë bërë të ditur se do ta përfshijnë këtë kosto në çmimin e biletave. “Kjo mund të konsiderohet një ‘taksë për policinë’ që do të transferohet te udhëtarët”, tha përfaqësuesi i “Adria Ferries”, Bernard Reso, duke konfirmuar rritjen e çmimeve me të paktën 2 euro për pasagjer.
Kostoja totale për kompanitë: mbi 25 milionë euro në vit
Sipas vlerësimeve të para, në bazë të flukseve hyrëse dhe dalëse të pasagjerëve gjatë vitit 2024, kostoja që kompanitë do të paguajnë për këtë tarifë mund të arrijë në rreth 25 milionë euro në vit, vetëm për transportin ajror dhe detar. Në llogaritje përfshihen rreth 12.3 milionë pasagjerë që kanë hyrë dhe dalë nga Shqipëria gjatë vitit të kaluar, pa përfshirë transportin tokësor ndërkombëtar.
Mungesë transparence dhe njoftimi për kompanitë
Përfaqësues të sektorit të trageteve shprehen se nuk janë njoftuar zyrtarisht për detyrimin e ri dhe as për mënyrën se si do të ndryshojë procesi i raportimit të të dhënave të pasagjerëve. Aktualisht, të dhënat transmetohen pa pagesë pas imbarkimit tek pesë institucione shqiptare dhe autoritetet italiane përmes formateve të standardizuara.
Lista e dërguar përfshin emrin, mbiemrin, datën e lindjes, shtetësinë, gjininë dhe të dhënat për automjetet e pasagjerëve. “Adria Ferries”, që operon në linjat Durrës–Ankona, Durrës–Bari dhe Durrës–Trieste që prej vitit 2004, thekson se detyrimi i ri për tarifën shtesë nuk ka precedent në praktikat e mëparshme.
Rregullorja për funksionimin e Sektorit të Inteligjencës së Udhëtarëve
Përveç tarifës, është miratuar edhe rregullorja që përcakton mënyrën e funksionimit të njësisë së re SIU. Sipas saj, njësia do të përbëhet nga punonjës të Policisë së Shtetit me certifikatë sigurie “Tepër sekret” dhe me njohuri të avancuara në teknologjinë e informacionit dhe analizën e të dhënave. SIU do të funksionojë 24 orë në ditë, duke marrë, përpunuar dhe analizuar të dhënat e pasagjerëve për çdo itinerar udhëtimi.
Rregullorja përcakton gjithashtu protokollet teknike të transferimit të informacionit përmes standardeve ndërkombëtare si EDIFACT PNRGOV, XML PNRGOV, SFTP, HTTPS dhe AS4, për të garantuar siguri dhe saktësi të lartë gjatë transmetimit.
Transmetimi i të dhënave, deri në tre herë për një itinerar
Të dhënat për çdo pasagjer do të dërgohen nga kompanitë deri në tre herë për një udhëtim — 24 deri në 48 orë para nisjes, më pas 60 dhe 180 minuta përpara udhëtimit dhe pas përfundimit të imbarkimit. Kjo praktikë synon të forcojë kontrollin kufitar dhe të lehtësojë parandalimin e veprimtarive të paligjshme.
Qëllimi: forcimi i sigurisë kombëtare
Ministria e Brendshme ka sqaruar se ngritja e SIU-së synon rritjen e sigurisë kombëtare dhe parandalimin e veprimtarive kriminale ndërkombëtare, përfshirë trafikimin, kontrabandën dhe rreziqet ndaj sigurisë kufitare. Megjithatë, bizneset e transportit kërkojnë që masat e reja të mos ngarkojnë pasagjerët me kosto shtesë dhe të harmonizohen me praktikat e Bashkimit Evropian.
Burimi: Syri.tv
Më të lexuarat






