Secondary Adv

Tunelet me te veshtire per tu ndertuar

Share on Google+

Tunelet konsiderohen të jenë projektet më të vështira në botë në fushën e ndërtimit. Projektet e tunelimit shpesh janë të shtrenjta dhe të rrezikshme. Inxhinierët zakonisht ballafaqohen me shumë sfida gjeoteknike që kërkojnë zgjidhje inteligjente dhe ekzekutime praktike.

 

Nga Norvegjia në Japoni, le të shqyrtojmë këta gjigantë të infrastrukturës nëntokësore dhe të zbulojmë disa nga sfidat më të vështira inxhinierike.

 

1. Tuneli Lærdal, Norvegji

Tuneli rrugor më i gjatë në botë, tuneli Lærdal në Norvegji, është 24.51 km i gjatë që lidh Lærdal dhe Aurland, në veri-lindje të Bergenit. Tuneli Lærdal mbart dy korsi të rrugës evropiane E16 dhe shërben si lidhja përfundimtare në autostradën kryesore që lidh Oslo dhe Bergen. 

Duke ecur thellë brenda malit, 1400 m shkëmb ushtron presion të madh mbi tunelin. Shtesa të tjera horizontale nga korrja e Tokës mund të sjellin  rënien e tavanit të tunelit dhe mureve pas seancave të shpërthimit të shkëmbinjve. Ky fenomen quhet shpërthim i shkëmbinjve dhe projekti i tunelit Lærdal u përball me këtë problem shpesh gjatë ndërtimit të tij.

 

2. Tuneli i Gotthard-it, Zvicër

Shtrihet 57 km në të gjithë Alpet zvicerane, tuneli i Gotthardit është tuneli hekurudhor më i gjatë në botë. Ai plotëson rrugët ekzistuese malore të hekurudhave të Zvicrës, pasi është projektuar si një lidhjet hekurudhore transalpine me vetëm pak gradientë. Tuneli i Gotthard lejon që trenat të udhëtojnë me një shpejtësi maksimale prej 250 km/h dhe gjithashtu lejojn trena të mallrave të rënda të kalojnë nëpër rrugën transalpine. Me një thellësi maksimale prej 2,450 m, tuneli është edhe më i thellë i këtij lloji në të gjithë botën. 28.2 milion ton lëndë shkëmbore dhe tokësore u gërmuan nga tuneli përmes shpërthimit konvencional.

 

3. Tuneli Euro/Channel

Ky tunel lidh bregun jugor të Mbretërisë së Bashkuar me bregun verior të Francës në një distancë prej 50.45 km. Tuneli përbëhet nga tre pjesë: dypjesë hekurudhore me diametër 7.6 m dhe gjatësi 50 km dhe një pjesë shërbimi me diametër prej 4.8 m.

Sfida kryesore për këtë infrastrukturë është trajtimi i problemit të zjarreve të tunelit. Inxhinierët e projektuan tunelin me një bosht shërbimi në mes dy boshteve të mëdha të hekurudhës. Kjo u provua që ishte efektive kur 32 vetë u bllokuan në një zjarr që dilte nga një tren që vinte nga Franca, por ishin në gjendje ti shpëtonin tunelit të djegur përmes boshtit të shërbimit.

 

4. Tuneli Seikan, Japan

Seikan është tuneli më i gjatë hekurudhor nënujor i Azisë me një gjatësi totale prej 53.85 km dhe rreth 23.3 km është nën shtratin e detit. Ndërtimi i këtij tuneli kaloi nëpër shumë sfida teknike, meqenëse infrastruktura ndodhet në zonën e një tërmeti. Tuneli u ndërtua me kujdes nga shpimi dhe prishja. Gjatë ndërtimit të tij, një copë toke e butë e shkëmbit u godit dhe 80 ton ujë për minut vërshoi në tunel, e cila mori më shumë se dy muaj për të normalizuar gjendjen. 

 

5. Drogden Tunnel, Denmark 

Tuneli i Drogden është pjesë e lidhjes prej 16 km mes të Kopenhagenit dhe Malmos. Ky projekt konsiderohet të jetë një nga projektet më ambicioze të ndërtimit në botë për shkak të kompleksitetit të tij dhe kushteve specifike të ndërtimit. E tërë lidhja përbëhet nga urë 8 km në Oresund, ishulli artificial i Peberholm 4 km dhe natyrisht tuneli Drogden prej 4 km. Ishulli i Peberholmit është i bërë nga njeriu dhe mbështet fundin e bishtit të urës që e lidh atë me hyrjen e tunelit.

Pra, çfarë e bën tunelin Drogden të pabesueshëm? Tuneli i Drogden lidh pjesën më të afërt të Danimarkës me Suedinë, e cila përmban një tunel tub prej 3.510 metrash dhe tunele hyrëse 270m në të dy anët. Ky tunel tub është i përbërë nga 20 segmente betoni të përforcuar të parafabrikuar, secili peshon 55,000 ton duke e bërë atë tunelin më të rëndë në botë. Pesha e madhe e segmenteve të betonit do të thoshte se asnjë makinë nuk ishte mjaft e fortë për t'i ngritur ato.

Zgjidhja: secila copë u vendos në barka dhe u ndërtua një sistem pellgu për të sjellë ujë në segmentet në vend që segmentet të çoheshin në ujë. Kjo metodë lejoi që segmentet të transportoheshin përmes kanalit dhe të zhyteshin në llogore të gërryera në shtratin e detit.


Më të lexuarat